Discover the brands and technologies from our business units Adhesive Technologies and Consumer Brands.
Emisiile de dioxid de carbon și alte gaze cu efect de seră sunt responsabile pentru schimbările climatice și încălzirea globală. Limitarea acestor emisii este una dintre cele mai mari provocări cu care s-a confruntat omenirea vreodată. Prin urmare, Henkel a definit un plan net-zero în 2024, extinzându-și substanțial obiectivele de reducere a emisiilor de-a lungul lanțului valoric. Pentru a atinge zero emisii nete, compania și-a stabilit următoarele obiective:
Câteva grade poate că nu sună ca fiind mult, dar face o mare diferență în ceea ce privește viitorul planetei. Pentru a limita încălzirea globală la 1,5 grade Celsius – și îndeplinirea angajamentului asumat prin tratatul de la Paris al Națiunilor Unite pe tema schimbării climatice – emisiile globale trebuie să ajungă la zero până în 2050. Realizarea acestui obiectiv crucial poate avea loc doar dacă guvernele și companiile o vor percepe ca pe o oportunitate pentru inovații și pentru explorarea de căi si idei noi, vizionare.
Schimbările climatice reprezintă una dintre provocările globale majore ale momentului. Ne-am angajat să respectăm obiectivul de 1,5 grade al Acordului de la Paris privind schimbările climatice și considerăm schimbările climatice și impactul acestora ca parte a sustenabilității. Este relevant pentru noi din două perspective: una se referă la impactul potențial al activităților noastre asupra bilanțului global al gazelor cu efect de seră, iar cealaltă este impactul potențial al schimbărilor climatice asupra activităților noastre. În contextul strategiei de sustenabilitate, luăm în considerare emisiile noastre directe și indirecte de gaze cu efect de seră (GES) și impactul lor potențial asupra climei.
În 2011, ne-am stabilit obiectivele "Factor 3" care s-au concentrat pe creșterea eficienței până în 2030. În 2019, am adăugat obiective climatice de nivel următor pentru emisiile Scope 1, Scope 2 și Scope 3 în conformitate cu criteriile inițiativei Science-Based Targets (SBTi). În plus, ne-am angajat să stabilim o cale net-zero și ne-am înscris oficial în campania Business Ambition for 1.5°C. În 2024, Henkel si-a definit planul net-zero, in care își revizuieste precedentele obiective de reducere a emisiilor. Net-zero definește punctul în care toate emisiile de gaze cu efect de seră cauzate de activitatea umană sunt echilibrate prin eliminarea aceluiași volum de emisii din atmosfera planetei noastre într-o anumită perioadă de timp. Cu alte cuvinte, net-zero este o stare de echilibru.
Obiectivele noastre pe termen scurt, precum și obiectivul nostru net zero de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) de-a lungul lanțului valoric sunt validate de SBTi și în conformitate cu standardul lor corporativ net-zero. Ne-am angajat să reducem emisiile absolute de gaze cu efect de seră (GES) cu 42%1, precum și emisiile absolute de gaze cu efect de seră cu 30% până în 2030 față de anul de referință 2021. Și ne-am angajat să reducem emisiile absolute de gaze cu efect de seră Scope 1, 2 și 3 cu 90% până în 2045 față de anul de referință 2021.1 În plus, în conformitate cu standardul corporativ Net-Zero al SBTi, vom folosi metode de neutralizare a emisiilor reziduale prin eliminarea și stocarea permanentă a carbonului.
Planul nostru de tranziție climatică reprezintă elementul-cheie al abordării noastre, în ceea ce priveste atenuarea schimbărilor climatice. Acesta prezintă obiectivele noastre corporative pe termen scurt și net-zero, activitățile de reducere a emisiilor pentru a atinge aceste obiective, aspectele de guvernanță și modul în care vom implementa transformarea noastră net-zero.
1 Limita țintă include emisiile și absorbțiile biogene legate de sol din materiile prime bioenergetice.
Pentru ca tranzitia către net-zero sa fie un succes este nevoie de o transformare holistică a modelului nostru de afaceri, precum și a interacțiunilor noastre cu partenerii, clienții și societatea în ansamblu. Din acest motiv, Henkel a identificat domenii-cheie de activitate de-a lungul lanțului valoric și dincolo de lanțul valoric, în care va colabora cu partenerii pentru îndeplinirea obiectivelor de reducere a emisiilor și pentru a sprijini tranziția către un viitor net zero.
Astfel, pentru a ne atinge obiectivul ambițios, zero emisii nete, ne propunem reduceri absolute de emisii de cel puțin 90% prin reducerea a cel puțin 95% din toate emisiile Scope 1 și 2 și 90% din toate emisiile Scope 3. Vom urma recomandările SBTi și vom folosi absorbția și stocarea permanentă a carbonului pentru a neutraliza orice emisii reziduale la maximum 10% din emisiile noastre totale.
Reducerea emisiilor care rezultă direct din propriile noastre operațiuni este un obiectiv-cheie pentru acțiunile noastre de atenuare a schimbărilor climatice, deoarece avem o influență directă asupra măsurilor de reducere a acestor emisii. Măsurile respective sunt legate de energie și includ: eficiența energetică, utilizarea energiei regenerabile și aprovizionarea cu energie regenerabilă și combustibil. Investim în tehnologii și procese care reduc consumul de energie în producție, depozitare, birouri, flota de vehicule proprii și centre de cercetare și dezvoltare. Ori de câte ori este posibil, instalăm panouri solare și cazane pe biomasă in unitățile noastre, pentru a genera energie regenerabilă, direct la sursă.
Emisiile din amonte și din avalul lanțului nostru valoric reprezintă partea cea mai semnificativa a emisiilor noastre totale. Emisiile din amonte, din materiile prime și materialele de ambalare pe care le achiziționăm sunt deosebit de relevante pentru implementarea transformării noastre net-zero. Colaborarea cu furnizorii noștri joacă un rol crucial în acest sens. Pentru a aduce evaluarea emisiilor de CO2 în lanțul nostru valoric din amonte la nivelul următor, am lansat un program complex care implica furnizorii noștri din întreaga lume, numit "Climate Connect". Programul își propune să avanseze decarbonizarea de-a lungul lanțului valoric prin colectarea de date privind emisiile si prin acțiuni definite în comun pentru reducerea și imbunatatirea continuă a activitatii furnizorilor.
Activitățile din aval, cum ar fi logistica, distribuția și eliminarea la sfârșitul ciclului de viață al produselor noastre, sunt alte surse-cheie de emisii pe care ne propunem să le abordăm. Ne grupăm activitățile în următoarele categorii-cheie pentru reducerea emisiilor: design ecologic, materiale cu emisii reduse și logistică eficientă din punct de vedere al emisiilor de carbon.
Produsele noastre sunt utilizate în milioane de gospodării și procese industriale în fiecare zi. Emisiile generate în timpul fazei de utilizare a produselor noastre reprezintă o mare parte din emisiile noastre de tip 3. Acestea nu pot fi influentate direct de catre noi și, prin urmare, sunt excluse din stabilirea obiectivului nostru net zero. Cu toate acestea, dorim să încurajăm consumatorii să aibă un comportament mai responsabil și ne asumăm responsabilitatea in acest sens. Abordăm acest lucru din două perspective: în primul rând, inovații de produs pentru a optimiza proprietățile produselor noastre. Și în al doilea rând, implicarea clienților și a consumatorilor pentru a promova utilizarea și eliminarea eficientă și durabilă a produselor noastre. Ne propunem ca produsele și tehnologiile noastre să ajute la reducerea emisiilor sau, în funcție de modul lor de folosire/ aplicare, să ajutăm la evitarea emisiilor generate în timpul utilizării de către clienții și consumatorii noștri. Și proiectăm programe de implicare pentru a ne informa si educa consumatorii cu privire la utilizarea eficientă din punct de vedere energetic a produselor noastre pentru a promova o schimbare comportamentală.
Transformarea noastră net-zero merge dincolo de reducerea emisiilor. De asemenea, implică asumarea responsabilității pentru emisiile greu de redus, urmărind, în același timp, să contribuie la zero emisii nete sociale prin promovarea unei tranziții echitabile și juste. În conformitate cu standardul SBTi Corporate Net-Zero, definim această abordare ca "Beyond Value Chain Mitigation" (BVCM) și vom urma liniile directoare SBTi respective. BVCM cuprinde "acțiuni de atenuare sau investiții care se încadrează în afara lanțului valoric al unei companii, inclusiv activități care evită sau reduc emisiile de GES sau elimină și stochează gazele cu efect de seră din atmosferă.